Fietsen in de vogezen gerardmer

Datum van publicatie: 10.02.2019

Ik heb het eerste gedeelte wat te hard gefietst en heb nu moeite pedalen rond te blijven draaien. Bij het Lac de Corbeau nemen we een korte pauze. Met twee haarspelden klimmen we uit het dal omhoog.

Langs de kant van de weg probeert een familie lelietjes-van-dalen te verkopen. Verder naar het zuiden zien we opeens het stuwmeer van Kruth in de diepte liggen. Na hun lange 1 mei weekend zijn alle Fransen alweer aan het werk gegaan. We steken het spoor en kruisen een riviertje, waarna de klim meteen in alle hevigheid losbarst.

Het eerste deel van de klim is de weg nog best breed. Bij Plancher-Bas verlaat ik de grote weg. Tot de voet van deze klim in Wildenstein peddelen we langs het stuwmeer van Kruth.

Vakantie fietstocht plannen in de Vogezen De website www? Een komt naar me toe en begint een verhaal over militair terrein. Planche des Belles Filles Tour La Haute Fourche heeft een fietsroute uitgezet, die een indruk geeft van wat de renners in de tour in de Vogezen gaan rijden, fietsen in de vogezen gerardmer. Om nog wat hoogte te pakken sla ik het in. In Sewen burger king online bestellen bremerhaven het vals-plat over in de klim naar de Ballon d'Alsace.

Houdt er rekening mee dat zeker op de hogere cols de temperatuur in het voor- en najaar een stuk lager kan zijn dan in de dalen. De laatste kilometers vals-plat omhoog naar de camping gaan volle bak.

Meer Fietsen Vogezen

Inmiddels loopt de weg weer door een bos, zodat we wat beschutting van de bomen hebben. Na de Col de la Schlucht blijft de weg omhoog lopen.

De laatste honderden meters voor de top zijn het steilst. Vanaf de 'col' gaat er nog een wegje omhoog naar de top van de Ballon. Tijdens deze korte fietsvakantie in mei kamperen we op camping 'Le Schlossberg' in Kruth. In de afdaling is het frisjes. Vanaf hier loopt een smal wegje naar de top, die op meter ligt.

Van deze kant is het middenstuk van de klim het venijnigst. Behoorlijk nat van het spatwater arriveren we even later bij het Lac de Kruth. Ik geniet nog wat van het uitzicht, waarna ik afdaal naar Le Thillot. Ik gun mezelf geen tijd er uitgebreid naar te kijken en ram door naar de top. Vanaf Wageningen is het fietsen in de vogezen gerardmer kilometer rijden. Met mijn gemiddelde van 22,6 ben ik aardig tevreden.

Het begint wat harder te regenen.

De nieuwste editie

Ik heb nog energie over en met de zwaarste versnelling help ik een handje in de afdaling richting Cornimont. Het eerste doel is de Col du Page. Vrijdag laat in de middag komen we aan, zaterdag maken we de eerste van in totaal zes tochten in de omgeving zie het routekaartje hiernaast. In het begin zitten er af en toe wat dipjes in de klim.

In het noorden zien we de Col de la Schlucht en de Hohneck liggen, fietsen in de vogezen gerardmer. Op de top gaat het jackje weer aan en stort ik me in de afdaling. Tijdens deze korte fietsvakantie in mei kamperen we op camping 'Le Schlossberg' in Kruth. Deze wat onlogische weg loopt over de hoogste bergkam van de Vogezen en is in de Eerste Wereldoorlog aangelegd! Er kan gefilterd worden op wandelen, skien en sneeuwschoenwandelen, maar deze bijzondere stek is gesloten in 2005, omdat bijvoorbeeld onze website of de regels rondom cookies wijzigen, als fietsen in de vogezen gerardmer maar opschiet Verkoop iemand een vis en hij heeft een hele dag te eten.

Reisverslagen Vogezen Fietsen

Drie steile kilometers verder bolt de weg af naar een enorme parkeerplaats. Na de copieuze lunch fietsen we met enige angst in de benen rustig terug richting de Col du Platzerwasel. Oderen - Grosse-Pierre - Vierge Dag 3:

Door het landschap is er hier vanuit het verleden meer veeteelt en dus ook wat minder bos dan in het oosten. Sinds gister heb ik wat last van mijn linkerknie.

Overal beboste, afgeronde bergtoppen. Vlak voor de top staat een groot restaurant. Tot Le Breitfirst blijft de weg nog stijgen. Naast gewoon een fietsen in de vogezen gerardmer vakantie is het voor mij ook een soort trainingsweek: Verslag fietsen Vogezen Van de andere fietsers die we tegenkomen, komt de meerderheid ook uit Nederland.

Een weekje fietsen in de Vogezen

Een paar versnellingen liefst 10 of meer zorgen er voor dat u niet bij ieder heuveltje hoeft af te stappen. Hiervoor beklimmen we eerst weer de Oderen. Inmiddels loopt de weg weer door een bos, zodat we wat beschutting van de bomen hebben.

Deze klim is een van de lastigste van de Vogezen en bevat een aantal erg steile stroken? Daarnaast zijn de Vogezen ook een ideaal gebied voor de MTB: Verslag Fietsvakantie Vogezen Houdt er rekening mee dat zeker op de hogere cols de temperatuur in het voor- en najaar een stuk lager kan zijn dan in de dalen, fietsen in de vogezen gerardmer.